https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/playerone1.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/playerone2.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/playerone3.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/player-one.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/playerone1.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/playerone2.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/playerone3.webp
https://kyotostation-gne.jp/pjgne2025/wp-content/uploads/2025/09/player-one.webp

PLAYER ONE

PLAYER ONE

現代アーティスト DAICHI MIURA

Contemporary Artist DAICHI MIURA

PAC-MAN

PAC-MAN

デジタルが当たり前の現代において、もはや侘び寂びを感じるようになったピクセル画。時代は変われど「情」が心を動かす。今回の作品はピクセルを手描きで描き、そのアナログとデジタルなど、物事の境界線を曖昧にした。ゲームテーブルが置かれた珈琲と煙草の香りが漂う喫茶店でパックマンをプレイしていた情景を思い浮かべながら。(DAICHI MIURA)

“In today’s world, where digital technology is taken for granted, even pixel art has come to evoke a sense of wabi-sabi. Times may change, but human “emotion” continues to move the heart.
This work was created by hand-drawing each pixel, intentionally blurring the boundary between analog and digital. It recalls the nostalgic scene of a kissaten café, filled with the aroma of coffee and cigarettes, where players once sat at game tables absorbed in Pac-Man.” (DAICHI MIURA)

PLAYER ONE

PLAYER ONE

仕様 / Specifications

パネル12号(606mm×500mm)

価格 / Price

非売品 / Not for Sale

DAICHI MIURA

DAICHI MIURA

DAICHI MIURA

ファッションデザイナーとしてキャリアをスタートさせアーティストや俳優の衣装を担当。
その後、広告や CM などのディレクション、住居などのデザイン、ブランドのプロデュース、イラストレーション、アートクリエイションなど創作の幅を拡げる。 旅がベースのライフスタイルから世界の様々な文化や自然との対峙を経て、環境問題への取り組みや地域活性など社会活動にも力を入れる。

Daichi Miura began his career as a fashion designer, creating costumes for artists and actors. He later expanded his creative practice into advertising and commercial direction, residential design, brand production, illustration, and art creation.
Rooted in a lifestyle of travel, his work reflects encounters with diverse cultures and natural environments across the world. These experiences have also informed his engagement in social activities, including environmental initiatives and regional revitalization.

PAC-MAN

PAC-MAN

PAC-MAN

株式会社バンダイナムコエクスペリエンスは、全国のリアルエンターテインメント施設のプロデュースや、「太鼓の達人」「釣りスピリッツ」などのアミューズメント機器の企画・開発を手掛ける会社として2025年4月に始動しました。
バンダイナムコグループの「場」を担う存在として、世界中のさまざまな場での「体験」を通じて、これからの未来に向けてリアルエンターテインメント産業をリードしてまいります。

Bandai Namco Experience Inc. was launched in April 2025 as a company dedicated to producing real entertainment facilities across Japan and to planning and developing amusement machines such as Taiko no Tatsujin and Fishing Spirits.
As the Bandai Namco Group’s core presence in creating experiential “venues,” the company is committed to leading the real entertainment industry of the future by delivering diverse experiences to people around the world.